به گفته ی Sandeep Bhambra مدیر گروه طراحی پروژه ، Onyx تمام طراحی های محصولات آینده پژو را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد ، بطوریکه این خودرو دروازه ای است به سوی محصولات خاص و متفاوت از پژو که در آن ها به کوچک ترین جزئیات نیز توجه خاصی می شود .

ستفاده از سیستم انتقال قدرت خودروهای مسابقات لمانز در Onyx سبب شده تا شاهد خودرویی توانمند باشیم . سوپرکار فرانسوی ، خودرویی موتور وسط است با  موتور 3.7 لیتری V8 هیبریدی که 600 اسب بخار را به ارمغان آورده است و نیروی محرکه اش را به کمک جعبه دنده 6 سرعته sequential به چرخ های عقب منتقل می کند . Onyx همچنین دارای یک سیستم بازیابی انرژی است که انرژی حاصل از ترمزها را به باتری یون – لیتیوم منتقل می کند و با تخلیه انرژی منتقل شده به خروجی با قدرت 80 اسب بخار بیشتر دست می یابد .

Peugeot-Onyx

ابعاد این مدل مفهومی به طول 4650 میلی متر  ، عرض 2200 میلی متر و ارتفاع 1130 میلی متر می باشد . این پیکره ضریب درگ 0.3 را دارا می باشد . بیش تر قسمت های Onyx از مواد فرآوری نشده ساخته شده است به طور مثال در درها و بال ها از ورقه های مسی  و  در سقف و پنجره ها  به جای شیشه از مواد اکریلیک سبک وزن و همچنین در قسمت های مختلف از پنل های فیبرکربنی استفاده شده است . کابین Onyx ، به صورت فضایی یک تکه ساخته شده که شما هیچ دوخت و یا پیوندی در آن نمی بینید . داشبورد نیز از چوب ساخته شده که این چوب ها از روزنا مه های بازیافتی شکل گرفته اند. اما بعید به نظر می رسد که Onyx  به تولید انبوه برسد .