چراغهای این خودرو بسیار نوآورانه طراحی شده اند. برجستگی راهنما، همانند ابرویی سفید روی چشمهای خندان خودرو قرار گرفته اند. در چراغهای عقب نیز سبک چنگالی چراغها و امتداد چراغها تا انحنای پایین درب صندوق، بسیار حرفه ای و زیبا طراحی شده اند.
جلو پنجره بزرگ رادیاتور کمی شبیه مدلهای جدید کیا از آب درآمده است. اما امتداد آن تا لبه چراغهای جلو و زه کرومی دور جلوپنجره ترکیب مناسبی را ایجاد کرده اند. در طراحی این خودرو هماهنگی و هارمونی بالایی دیده می شود که نتیجه کار را دلپذیر و دلچسب می نماید.
در داخل خودرو 208 هنوز با همان حس نشستن در کاکپیت یک هواپیمای جنگنده مواجه خواهیم شد. ارگونومی بالا، نشانگرهای بزرگ و کنترل های لمسی و دید خوب راننده به بیرون، فضایی لذت بخش ایجاد می کنند. اندازه غربلیک فرمان کوچکتر شده و ارتفاع داشبورد کاهش یافته و خود نشانگرها نیز بالاتر قرار داده شده اند.
پژو 208 به طور متوسط حدود 110 کیلوگرم سبکتر از مدلهای مشابه 207 وزن خواهد داشت. اندازه ماشین جدید پژو اندکی آب رفته و 7 سانتی متر در طول و 1 سانتی متر در ارتفاع کاهش داشته است. با این وجود فضای داخلی و سرنشینان عقب افزایش نسبی داشته و 5 سانتی متر به فضای زانو و 15 لیتر به حجم اطاق افزوده شده است. ضریب آئرودینامیک این خودرو نیز 0.29 می باشد.
در قسمت فنی، آخرین نسل از تکنولوژی میکروهیبریدی پژو (E – HDI) باعث کاهش مصرف سوخت و آلاینده ها شده است. پژو 208 با یک سری از موتورهای جدید عرضه خواهد شد از جمله موتور بنزینی سه سیلندر 1 و 1.2 لیتری که پایین ترین میزان CO2 را تولید می کنند. استفاده از پلیمر های قابل بازیافت نیز از تلاش های پژو برای حفظ محیط زیست حکایت دارد.
پژو 208 در بهار 2012 در فرانسه و در تابستان در انگلستان و در سال 2013 در سایر کشورها عرضه خواهد شد.