این خودرو با همکاری بخش موتور اسپرت پژو ، پژو اسپرت ، توسعه یافته است . موتور 1.6 لیتری بنزینی RCZ R با دستکاری های پژو اسپرت توانسته به قدرت 260 اسب بخار دست پیدا کند ، یعنی این موتور به ازای هر لیتر 160 اسب بخار تولید می کند که عددی فوق العاده می باشد . علاوه براین پس از جراحی صورت گرفته در هر کیلومتر 155 گرم CO2 توسط این ماشین به هوا فرستاده می شود . برای ارئه رانندگی اسپرت سیستم تعلیق بهینه سازی و به آن دیفرانسیل لغزش محدود Torsen اضافه شده است . برای این مدل طرح های مختلف کابین و نمای بیرون بعلاوه ی رینگ های مختلف قابل سفارش است.



در کنار نسخه ی ویژه از  مدل استاندارد RCZ نیز پس از فیس لیفت رونمایی شد . از جمله تغییراتی که پس از فیس لیفت دیده می شود می توان به جلو پنجره مشبک جدید ، تجدید نظر در طراحی چراغ های LED و اضافه شدن قاب کرومی برای ورودی هوا با طراحی جدید اشاره کرد . علاوه براین سعی شده تا با ارائه ی رنگ ها و رینگ های مختلف و تجهیزات مختلف کابین جانی دوباره به پیکره ی این کوپه فرانسوی تزریق شود . اما موتور مورد تغییر قرار نگرفته تا RCZ با همان موتور هی 1.6 لیتری بنزینی با قدرت 154 اسب بخار و موتور 2 لیتری دیزل با قدرت 161 اسب بخار در خیابان ها به ماجراجویی بپردازد . البته برای موتور بنزینی جعبه دنده ای اتوماتیک به صورت آپشن در نظر گرفته شده است .